De eerste weken bij de Taylors - Reisverslag uit Vaucluse, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu De eerste weken bij de Taylors - Reisverslag uit Vaucluse, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu

De eerste weken bij de Taylors

Blijf op de hoogte en volg Miriam

13 Oktober 2014 | Australië, Vaucluse

Het is alweer drie weken geleden dat ik aankwam bij de Taylors en elke week was heel anders. De eerste week ben ik meteen meegegaan op vakantie naar het huis van de opa en oma. Dit huis ligt buiten Sydney en is omgeven met alleen maar groen, heel mooi! We hebben dan ook een wandeling gemaakt en tijdens deze wandeling heb ik kangoeroes gezien! Dit was al leuk in het Wildlife park, maar in het wild is het toch nog leuker. In het weekend kwamen er allemaal vrienden over en hebben we een groot basketbaltoernooi gehouden. Ook hebben we een belangrijke football game gekeken. Dat deed me erg denken aan de EK/WK momenten met Oranje in Nederland. Iedereen zat in zijn outfit gespannen voor de tv en als er werd gescoord ging het dak eraf, wat een lawaai haha!

De tweede week ben ik teruggegaan naar Sydney. Lekker even een paar dagen voor mezelf gehad om mijn kamer gezellig te maken en de buurt te verkennen. Voor een mooi uitzicht hoef ik de deur niet uit, want vanuit de woonkamer zie ik het Opera House en the Harbour Bridge! Natuurlijk ben ik wel op pad gegaan en heb ik nog veel meer moois gezien in de buurt: Sydney Harbour National park, Rose Bay, Watson Bay en Bondi Beach. De wandeling in het park was erg leuk om te doen. Het was een kleine survivaltocht aan de rand van het water met rotsen, strandjes en veel groen. Tijdens deze wandeling heb ik om de 10 meter stilgestaan om een foto te nemen omdat het allemaal moest worden vastgelegd. Rose Bay en Watson Bay zijn twee plaatsen met veel leuke tentjes om een drankje te doen en/of een hapje te eten. In Watson Bay had ik uitzicht op de oceaan en dit was ook weer prachtig! Uiteraard ben ik ook naar het welbekende Bondi Beach gegaan, echt een toeristenattractie: heel veel mensen, winkels, een markt en 'the beach' zelf! Ook heb ik deze week een vuurwerkshow gezien vanuit de woonkamer! Geen idee wat er te vieren viel, maar het was echt heel gaaf om te zien! Ik kijk al uit naar de grote vuurwerkshow met de jaarwisseling!

De derde week ben ik officieel begonnen met werken. De vakantie was voorbij en de kinderen moesten weer naar school. Een traditie van het gezin is om de laatste dag van de vakantie naar Watson Bay te gaan en een ijsje te eten bij Gelatissimo. Ik ben gezellig meegegaan en heb een heerlijk Italiaans ijsje met pistache en limoen gekregen! Ik zag dat ze opzoek waren naar werknemers en ik heb meteen laten weten dat ik interesse had. Een aantal dagen later werd ik gebeld dat ze me graag willen hebben. Dit was een goed begin van de week! Ook heb ik deze week voor het eerst links gereden op de weg! Dit was heel leuk om te doen en ging makkelijker dan verwacht. Het enige waar ik nog aan moet wennen is het feit dat de hendels voor knipperlichten en ruitenwissers omgedraaid zitten. Een aantal keer vroeg Brooke mij om naar links/rechts te gaan en dan gingen de ruitenwissers opeens hun werk doen. Wel grappig! De eerste ritjes die ik in de auto heb gemaakt waren naar de scholen van de kinderen. De kinderen moeten allemaal een uniform aan naar school en elke school heeft een ander uniform. Naast het uit school halen van de kinderen heb ik nog een aantal taken: de kinderen vermaken, oppassen, koken, wassen, strijken en helpen bij huiswerk.

Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad bij Gelatissimo Watson Bay! Het was leuk en ik heb vooral veel uitleg gekregen. Ik heb geoefend met het maken van een ijsje, maar ik moet zeggen: 'het ijs mooi op een hoorntje krijgen ziet er makkelijker uit dan het is'. Hier ga ik de komende weken aan werken!

  • 13 Oktober 2014 - 13:57

    Liesbeth Nijhuis:

    Hallo Miriam

    Wat leuk weer een berichtje te ontvangen. Ik begrijp hieruit dat je het heel erg naar je zin hebt.
    Wat heb je al veel gezien en ontdekt en ook heel leuk dat je nu zelfs in een ijssalon aan het werken bent, benieuwd wat je allemaal voor lekkere ijsjes je kan maken maar dan moet ik nog wel even geduld hebben.

    Veel liefs en groetjes en tot het volgende bericht,
    Liesbeth

  • 13 Oktober 2014 - 22:45

    Bernd:

    Ha Miriam,

    Lekker bezig....! Wat heb je al onwijs veel gedaan! Weer heel leuk om te lezen dat je zoveel indrukken opdoet. Uitzicht op The Operahouse is toch geweldig. Football gezien als ruig broertje van rugby? Gaaf hoor!
    Liefs en groeten,
    Bernd

  • 13 Oktober 2014 - 23:43

    Hanneke Dries:

    Hallo Miriam,
    Erg leuk om je avonturen te lezen. Ik heb ook genoten van de foto's. Het is wel heel anders dan 'chez nous'.
    Vandaag was een druilerige dag en het begint al echt herfstig te worden al mogen we niet mopperen.
    Drie oktober kon gevierd worden in de volle zon en iedereen heeft er dan ook echt van genoten.
    Veel plezier bij alles wat je onderneemt, hartelijke groeten Hanneke Dries (huisje 18 :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Vaucluse

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

De laatste weken

06 Februari 2015

Een deel van de oostkust

03 Januari 2015

Kerst & NYE

24 December 2014

Een kijkje in Sydney

14 November 2014

Mijn werkweek als au-pair
Miriam

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 8404

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: