De laatste weken - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Blijf op de hoogte en volg Miriam

24 Februari 2015 | Australië, Collaroy

De laatste weken van mijn reis zijn zo snel voorbij gegaan dat het schrijven van een blog er een beetje bij in is geschoten. Ik heb de laatste weken nog erg veel verschillende, leuke en mooie dingen gezien en gedaan.

Na de Great Ocean Road zijn we naar Grampians National Park en Wilson Promotory National Park gegaan. Hier hebben we prachtige wandelingen gemaakt en genoten van de laatste dagen met de auto. Eind januari hebben we de auto in Melbourne ingeleverd en hebben we het campingleven verruild voor een hostel. Dit was wel weer even wennen. In Melbourne was de Australian Open aan de gang en hier zijn we een dag heengegaan. Heel vet om dat te zien! Ook een mooi feestje gevierd op Australia Day en 's avonds vuurwerk gezien.

Begin februari hebben we allemaal afscheid genomen van elkaar en is ieder zijn eigen weg gegaan. Ik ben met de greyhound bus naar Adelaide gegaan en heb daar een weekje in een hostel gezeten voordat de outback tour naar Alice Springs begon. Deze tour duurde tien dagen en was echt fantastisch: slapen in een swag onder de sterrenhemel, ontbijten met twintig vliegen rondom je hoofd, de hele dag zweten in 40 graden (ook in de truck, want de airco was na dag 2 stuk gegaan), kangoeroes gevoerd, musea bezocht, kampvuur in de avonden en uiteraard Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon gezien!

Donderdag ben ik van Alice Springs naar Sydney gevlogen. De laatste dagen van mijn reis heb ik in Collaroy doorgebracht. Dit is het hostel waar ik zes maanden geleden nog aan mijn avontuur moest gaan beginnen. Ik ben nog een aantal keer in de City geweest, heb gezellig met Gaby afgesproken en ik heb eindelijk over de Harbour Bridge gelopen!

Na deze fantastische maanden in Australie is het vanavond alweer tijd om naar huis te gaan. Nog een reisje van 44 uur en dan land ik donderdag in Nederland. Tot snel!

  • 24 Februari 2015 - 15:58

    Liesbeth Nijhuis:

    Hoi Miriam,

    Leuk hoor toch nog even je laatste belevenissen te kunnen lezen en wat is de tijd toch snel gegaan.
    Ik wens je een hele goede reis want je hebt wel heel wat uurtjes voor de boeg.

    groetjes Liesbeth

  • 25 Februari 2015 - 02:56

    Petra:

    Goeie reis Miriam! Zo te horen is het een geweldige reis geweest, misschien met een paar "hick ups , but that is all part of it!
    Groetjes
    (Tante)Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

De laatste weken

06 Februari 2015

Een deel van de oostkust

03 Januari 2015

Kerst & NYE

24 December 2014

Een kijkje in Sydney

14 November 2014

Mijn werkweek als au-pair
Miriam

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 2164
Totaal aantal bezoekers 8396

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: