Een kijkje in Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu Een kijkje in Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu

Een kijkje in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Miriam

24 December 2014 | Australië, Balgowlah

In Manly ben ik inmiddels helemaal bekend, dus werd het tijd voor wat nieuws. Ik ben er de afgelopen weken op uitgetrokken om andere plekken in Sydney te bekijken. Vanaf Manly ben je met de ferry binnen 35 minuten in de City. In de City heb je heel veel leuke plekken waar alleen maar rondlopen al leuk is! Zo heb ik Darling Harbour, Chinatown en The Rocks gezien. Deze wijken verschillen heel erg van elkaar. Darling Harbour ligt aan de haven en heeft tal van restaurants. Toen ik door Chinatown liep, had ik het idee dat ik in China was aangekomen, echt alleen maar Chinezen en Chinese restaurants. Dit was erg grappig om te zien. The Rocks is een van de oudste wijken in Sydney. Hier zijn allemaal schattige straatjes met cafés en souvenirwinkeltjes. Ik ben ook in het museum of Contemporary Art geweest. Hier waren hele bijzondere kunstwerken te zien.

Ik ben nog een weekend met twee Nederlandse au-pairs naar de Blue Mountains geweest. Ik was hier de eerste week al een dagje geweest, maar het is zo groot en er is zoveel te zien dat een paar dagen extra zeker de moeite waard was! Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken en naar de Jenolan Caves gegaan. We hadden een tour geboekt door de River Cave en de Lukas Cave. Dit waren erg mooie grotten. Na de tour zijn we de auto ingestapt en naar Sublime Point Lookout en de Three Sisters gereden. Prachtige uitzichten! 's Avonds hebben we gezellig in het hostel gezeten. Dit was wel weer even anders dan een huis waar je alle luxe hebt, maar toch kreeg ik kriebels om te gaan reizen. Op zondag zijn we vroeg opgestaan en naar de Leura Cascades gereden. Hier zijn we gaan wandelen en hebben we de Gordon Falls gezien. Aan het eind van de middag zijn we weer teruggegaan naar Balgowlah.

Vanaf 27/11 heeft Marlous (van de groepsreis) tien dagen bij mij gelogeerd. Dit was super gezellig! Natuurlijk moest ik gewoon werken en voor de kinderen zorgen, maar de vrije tijd die ik had konden we samen leuke dingen doen. Heerlijk naar het strand gegaan, films gekeken, gepicknickt in Manly en Hyde Park en uit eten gegaan. De laatste dag zijn we in de City naar het Shangri hotel gegaan om het uitzicht over de stad te bekijken. Het is een heel chique hotel en de meeste mensen waren heel net gekleed, dus wij vielen goed op met onze backpackers outfits en rugzakken. Helaas konden we geen foto's maken van het mooiste uitzicht (Opera House en Harbour Bridge) omdat we niet aan de dresscode voldeden, maar wat we hebben kunnen zien was al heel gaaf!

Afgelopen vrijdag heb ik mijn hostfamily gedag gezegd. Ik heb besloten om de laatste twee maanden te gaan reizen omdat ik heel graag meer van het land wil zien voor ik weer naar Nederland ga. In januari ga ik samen met Marlous en twee vriendinnen van haar reizen tussen Brisbane, Melbourne en Adelaide. Ik heb hier echt onwijs veel zin in! De komende dagen concrete plannen maken, maar eerst Kerst vieren. Overal in Sydney is er kerstversiering en staan er grote kerstbomen, maar ik heb nog geen kerstgevoel hoor. Dat zal wel komen doordat ik aan de andere kant van de wereld zit en de zon hier schijnt, wat ook zeker niet verkeerd is!

Ik wens jullie allemaal hele prettige kerstdagen!

  • 24 December 2014 - 10:22

    Bernd:

    Hoi lieve Miriam,

    Wat een heerlijk vooruitzicht twee maanden reizen! Leuk ook met een groep(je).
    En Kerst in de zomer is inderdaad vreemd. Hier hebben we ook geen witte, maar een natte Kerst.

    Jij ook heel prettige Kerstdagen!

    Liefs,
    Bernd

  • 24 December 2014 - 15:34

    Liesbeth Nijhuis:

    Hallo Miriam,

    Leuk om weer een schrijven van jou te ontvangen.
    Ik kan er wel uit opmaken dat je het heel erg naar je zin hebt en nu je au pair gebeuren voorbij is dat je ook heerlijk gaat genieten en heel veel beleefd.
    Het zal dit jaar wel een andere Kerst zijn maar ik wens je toch hele prettige dagen en een goed begin van 2015.

    liefs en groetjes Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

De laatste weken

06 Februari 2015

Een deel van de oostkust

03 Januari 2015

Kerst & NYE

24 December 2014

Een kijkje in Sydney

14 November 2014

Mijn werkweek als au-pair
Miriam

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 8392

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: