Kerst & NYE - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu Kerst & NYE - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu

Kerst & NYE

Blijf op de hoogte en volg Miriam

03 Januari 2015 | Australië, Balgowlah

Op Kerstavond en Eerste Kerstdag ben ik naar Sint Mary's Cathedral gegaan en hierdoor heb ik toch een kerstgevoel gehad. Het waren druk bezochte missen en het was heel mooi. Eerste Kerstdag wordt door veel Australiërs op het strand gevierd. Na de Hoogmis ben ik naar Bondi Beach gegaan. Wat een hoop mensen. Heel leuk om te zien dat allemaal mensen met een kerstmuts opliepen. Ik heb heerlijk rondgelopen en ik ben natuurlijk met de kerstboom, kerstman en sneeuwpop op de foto gegaan. Aan het eind van de middag ben ik weer teruggegaan naar Balgowlah, waar ik de afgelopen twee weken met een andere au-pair in een huis heb gezeten, nadat ik bij mijn hostfamily was vertrokken. 's Avonds hebben we gezellig een kerstdiner gehad met de au-pairs.

Tweede Kerstdag kennen ze niet in Australië, hier hebben ze Boxing Day. Ik ben optijd opgestaan en heb de ferry naar de City genomen. Onderweg waren veel zeilboten te zien vanwege de Sydney to Hobart Yacht Race. Dit was leuk om te zien. In de City was het ontzettend druk. Dit had te maken met de grote uitverkoop in de stad. Overal lange rijen mensen (met name Chinezen) die waarschijnlijk helemaal los wilden gaan met kleren kopen. Ik ben zelf maar niet op koopjesjacht gegaan en heb 'rustig' door de stad gelopen.

De volgende dag zijn Marlous en Kim hier gekomen. Gezellig het hele weekend samen doorgebracht. Op zaterdag rustig aan gedaan, wat boodschappen gekocht, filmpje gekeken en 's avonds uitgegaan in Manly. Zondag zijn we naar de City gegaan. Joost van de groepsreis ging ook gezellig mee. Het plan was om een free tour door de City te doen, maar na tien minuten hadden we besloten om onze eigen tour te doen. We hebben lekker rondgelopen, alles een beetje bekeken en een drankje bij het Opera House gedaan. 's Avonds hebben we gegeten in het Domain park en wat spelletjes gedaan.

Aangezien New Years Eve steeds dichterbij kwam, werd het tijd om een plan te bedenken. Dinsdag ben ik met de au-pairs naar Reef Beach, een strandje in de buurt, gegaan en daar hebben we heerlijk een paar uur gelegen en ideeën besproken. Op een gegeven moment hoorde ik het geluid van een ijscoman en toen zag ik een bootje aankomen waar je ijs kon kopen. Dit was erg grappig! Na het strand zijn we naar Blues Point Reserve gereden om te kijken of dit een goed uitzichtpunt was om het vuurwerk op NYE te bekijken. Het was een perfecte plek met goed uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House.

Het was een vroegertje op Oudejaarsdag. Om 7:15 uur namen we al de bus naar Blues Point Reserve, omdat we niet het risico wilden lopen dat het vol zou zijn. We hadden namelijk geen idee wat we konden verwachten. Het enige wat ik wist is dat ruim 1,5 miljoen mensen het nieuwe jaar in Sydney zouden inluiden. Vroeg weggaan kon dus geen kwaad. Aangekomen hebben we een mooi plekje gevonden en daar onze handdoeken neergelegd. We waren omsingeld door allemaal Chinezen met parapluutjes, echt hilarisch. Het wachten kon beginnen: 16 uur lang in de brandende zon. Het was zo warm dat we elkaar om en om hebben afgewisseld om even naar een schaduwplek te gaan. Verder hebben we heerlijk gelegen, gekletst en spelletjes gedaan. Op een gegeven moment werd de wave ingezet en na een aantal keer ging die perfect. Iedereen deed mee met de wave, zelfs de mensen die op het balkon van hun appartement stonden. Dit was echt gaaf! Om 21:00 uur was het familievuurwerk te zien. Dit was al zo mooi dat ik niet meer wist wat ik kon verwachten om twaalf uur. De laatste uurtjes gingen snel voorbij en het aftellen kon beginnen: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, HAPPY NEW YEAR! Ongelofelijk hoe mooi het vuurwerk was! Ik heb echt mijn ogen uitgekeken. Het was echt een hele bijzondere en mooie ervaring om hier het nieuwe jaar in te luiden!

Op Nieuwjaarsdag heerlijk op Manly Beach gelegen en nagenoten van de avond ervoor. Vrijdag zijn Marlous, Kim en ik naar de City gegaan om een auto te regelen. Bij travellers autobarn hebben we een stationwagen geregeld voor de komende maand. Maandag kunnen we de auto ophalen en dan gaat het nieuwe avontuur beginnen!

  • 03 Januari 2015 - 14:04

    Bernd:

    Hoi Miriam,
    Dat klinkt allemaal heel erg gaaf!
    Aparte sfeer zo te zien/lezen.
    Onwijs leuk om een keer mee te maken lijkt mij.
    Goede reis (vanaf) maandag!!!!
    Loefs,
    Bernd

  • 03 Januari 2015 - 17:27

    Petra:

    Hoi Miriam
    Wat een leuke ervaringen allemaal!
    Het meest "gekke" lijkt me Kerstdagen op het strand in de warme (brandende) zon!
    IK vond de foto van jou met Santa en de sneeuwman prachtig! ( heel veel mensen hier hebben zulk soort opblaas poppen in hun voortuin staan)
    Wens je een fantastische reis met je vrienden in de station wagon, wat leuk!!
    Groeten en Happy New Year!!
    Petra

  • 03 Januari 2015 - 17:27

    Petra:

    Hoi Miriam
    Wat een leuke ervaringen allemaal!
    Het meest "gekke" lijkt me Kerstdagen op het strand in de warme (brandende) zon!
    IK vond de foto van jou met Santa en de sneeuwman prachtig! ( heel veel mensen hier hebben zulk soort opblaas poppen in hun voortuin staan)
    Wens je een fantastische reis met je vrienden in de station wagon, wat leuk!!
    Groeten en Happy New Year!!
    Petra

  • 03 Januari 2015 - 17:28

    Petra:

    Hoi Miriam
    Wat een leuke ervaringen allemaal!
    Het meest "gekke" lijkt me Kerstdagen op het strand in de warme (brandende) zon!
    IK vond de foto van jou met Santa en de sneeuwman prachtig! ( heel veel mensen hier hebben zulk soort opblaas poppen in hun voortuin staan)
    Wens je een fantastische reis met je vrienden in de station wagon, wat leuk!!
    Groeten en Happy New Year!!
    Petra

  • 03 Januari 2015 - 17:28

    Petra:

    Hoi Miriam
    Wat een leuke ervaringen allemaal!
    Het meest "gekke" lijkt me Kerstdagen op het strand in de warme (brandende) zon!
    IK vond de foto van jou met Santa en de sneeuwman prachtig! ( heel veel mensen hier hebben zulk soort opblaas poppen in hun voortuin staan)
    Wens je een fantastische reis met je vrienden in de station wagon, wat leuk!!
    Groeten en Happy New Year!!
    Petra

  • 04 Januari 2015 - 14:30

    Liesbeth Nijhuis:

    Hallo Miriam,

    Wat heb jij een geweldige Kerst en oud en nieuw meegemaakt.
    Je zal dat niet echt snel vergeten het is wel totaal anders als in Nederland maar dat maakt het ook heel bijzonder. Wat jij schrijft is voor ons natuurlijk helemaal onvoorstelbaar maar wel lekker warm.
    En nu ga je nog een aantal reizende weken tegemoet ook spannend en apart.

    Ik wens je fijne tijd

    groetjes Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

De laatste weken

06 Februari 2015

Een deel van de oostkust

03 Januari 2015

Kerst & NYE

24 December 2014

Een kijkje in Sydney

14 November 2014

Mijn werkweek als au-pair
Miriam

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8379

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: