Mijn werkweek als au-pair - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu Mijn werkweek als au-pair - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu

Mijn werkweek als au-pair

Blijf op de hoogte en volg Miriam

14 November 2014 | Australië, Balgowlah

Toen ik bij de familie aankwam, kreeg ik een heel boekwerk met alle informatie over de kinderen, het huishouden, de regels en mijn taken. Mijn voornaamste taak is het verzorgen en opvoeden van de kinderen. Orla en Matthew vertrekken elke ochtend rond 7:00 uur naar werk en vanaf dat moment ben ik alleen met de kinderen. Ik moet ervoor zorgen dat de kinderen klaar zijn om naar school te gaan en ze naar school brengen. In principe doen ze alles zelf. Er wordt namelijk gewerkt met een lijst met taken die ze moeten afvinken. Hoe meer vinkjes ze aan het eind van de week hebben, hoe meer zakgeld ze krijgen. Opzich een aardig systeem, maar als je de lijst met taken bekijkt zijn de meeste dingen wel vanzelfsprekend om te doen, zeker voor iemand van 12 jaar.

Als ik alle kinderen heb weggebracht, hang ik de was op en zorg ik dat alles is opgeruimd. Meestal ben ik hier rond 9:00 uur mee klaar en dan ben ik vrij tot 14:45 uur. In mijn vrije uurtjes heb ik niet genoeg tijd om echt een activiteit te ondernemen en nieuwe dingen van Sydney te zien. Ik ga vaak naar een cafeetje in Manly waar ik een Nederlands meisje heb leren kennen. Een mooie manier om mijn tijd te vullen en gezellig bij te kletsen.

Om 14:45 uur begint het ophaalrondje. Als eerst haal ik Rory op en daarna Erin en Allana. Terug in het huis zorg ik dat iedereen wat te eten krijgt en vaak gaan de kinderen daarna zelf buiten of boven spelen. Ik moet er op letten dat ze geen ruzie maken en ze elkaar heel laten. Ik vouw ook de was op die inmiddels droog is. Op dinsdag moet Allana naar netball. Hier zijn we dan van 16:30-18:30 uur zoet mee. Rory en Erin spelen daar in de speeltuin en ik kijk relaxed toe op een bankje. Rond 18:30 uur komen Orla en Matthew thuis van werk. Zij maken vaak het avondeten klaar. Mijn werkdag zit er dan op!

Op woensdag pas ik de hele dag op Rory. 's Ochtends wel Erin en Allana naar school brengen en ze 's middags weer ophalen. Vaak kijken Rory en ik een filmpje of gaan we in het tuinhuisje spelen. Na de lunch komt zijn vriendje Harry altijd spelen. Ze vermaken zich prima samen. Af en toe moet ik wel even tussenbeide komen omdat de een de ander pijn heeft gedaan of er iets kapot is gegaan. Als Harry weg is haal ik Erin en Allana uit school. Terug in het huis gaan de kinderen weer hun eigen gang. Ik zorg dat alles aan kant blijft en dat ze hun taken hebben uitgevoerd.

De donderdagen werk ik alleen van 7:00-9:00 uur. De kinderen gaan na school naar hun vader toe. Zoals ik in mijn vorige blog al had verteld, zijn de kinderen om de week een lang weekend bij hun vader. Als ze wel bij hun moeder zijn, kan ik de hele week oppassen. Dan haal ik de kinderen vrijdag weer op uit school. De donderdag breng ik altijd door in Manly, heerlijk op het strand!

Afgelopen weekend ging ik boogschieten met twee andere Nederlandse au-pairs. Het was een 'Come- N "Have a go" les' in Dee Why West, een plaatsje in de buurt. Het was erg leuk om te doen. Aan het eind van de les werd er een ballon in het midden van de target gehangen en deze mocht niet geraakt worden. Je raadt natuurlijk al wat er gebeurde... KNAL, ballon kapot. Hier heb ik wel een ijsje mee gescoord, want met de andere au-pairs had ik afgesproken dat degene die de ballon zou raken een ijsje zou krijgen. Die houd ik dus nog tegoed!

Een bijbaantje hoef ik niet meer te zoeken, want ik kan meer uren maken als au-pair. Afgelopen week en volgende week pas ik twee weken op de hond. De hond had een teek opgelopen en moet twee weken binnen blijven. Ik heb voorgesteld om op te passen en op deze manier kan ik flink wat uren maken. Daarnaast kan ik in de weekenden meer op de kinderen passen. Het hockeyen gaat 'm zeer waarschijnlijk niet meer worden, dus dat vind ik erg jammer. Daarom ga ik binnenkort surfen, ook heel erg leuk om te doen!

  • 14 November 2014 - 09:28

    Monique KS:

    He Miriam,
    Echt heel leuk om je avonturen te lezen. Hoewel nu ik deze lees ben je al een echte huisvrouw/moeder. Wassen, kids naar school, kids ophalen, was opvouwen en wanneer de kids naar school zijn in de kroeg hangen ;-)

    Hier is iris druk met een kamer want naar alle waarschijnlijkheid heeft ze vanaf half december een kamer in leiden. In een zijstraat van de Haarlemmerstraat. Ze verheugd zich er erg op. (Ik iets minder maar ben heel blij voor haar)

    Omdat Bernd en ik dan natuurlijk zeeën van tijd gaan overhouden gaan wij vanaf half januari naar salsales. Yeahhhh zo leuk. Hoe dat komt? Nou dat is een belachelijk verhaal. Ik had gedroomd dat we 25 jaar getrouwd waren en dat we een groot feest gingen geven. Bernd en ik opende het feest met een spectaculaire Salsa. Daarna kreeg iedereen een salsaworkshop en gingen we allemaal dansen. (Ja jij was er ook). Toen ik wakker werd leek me zo'n feest nog niet zo'n gek idee dus Bernd en ik hebben nog 3 jaar de tijd om te oefenen *grinnik*
    Zo weer genoeg onzin. Geniet daar van je ervaringen én van het mooi weer. Voor het week zit je hier weer in de schoolbanken.
    Liefs Monique

  • 14 November 2014 - 15:49

    Liesbeth Nijhuis:

    Hallo Miriam,

    Wat leuk om weer een berichtje van jouw te ontvangen.
    Je schrijft wel heel enthousiast dat je het bijna van dichtbij meemaakt.
    Ik begrijp ook wel uit het schrijven dat je je zeker niet verveeld en een drukke dagtaak hebt met natuurlijk de kinderen maar ook met andere leuke dingen en ook wel leuk dat je een meisje uit Holland hebt ontmoet om weer iets gezelligs mee te doen.
    Ik wens je verder een prettige tijd en geniet er van.

    groetjes Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

De laatste weken

06 Februari 2015

Een deel van de oostkust

03 Januari 2015

Kerst & NYE

24 December 2014

Een kijkje in Sydney

14 November 2014

Mijn werkweek als au-pair
Miriam

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 8375

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: