Australia, here I come - Reisverslag uit Manly, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu Australia, here I come - Reisverslag uit Manly, Australië van Miriam Schuit - WaarBenJij.nu

Australia, here I come

Blijf op de hoogte en volg Miriam

18 September 2014 | Australië, Manly

Een betere plek om mijn eerste blog te schrijven kan ik niet bedenken: in het zonnetje op een bankje, uitzicht op het strand met een prachtig blauwe zee en golfen waar surfers hun kunsten vertonen. De eerste week is voorbij gevlogen. Dinsdag 9/9 vertrok ik met de groepsreis van Australian Backpackers richting Sydney, Australië. Met z'n 13-en zijn we van Schiphol-Bangkok, Bangkok-Taipei en van Taipei naar Sydney gevlogen. Niet aan een stuk door, want daar is net te weinig brandstof voor om een afstand van 16000 km af te leggen. In Taipei hadden we een tussenstop van 10u en daar was voor ons een hotel geregeld. Lekker om even te douchen na zoveel vlieguren. Met een deel van de groep hebben we nog even in Taipei rondgelopen en uiteindelijk ben ik met een aantal in de Mac Donalds beland voor het avondeten. Heerlijk was dat na al die vliegtuigmaaltijden. Terug in het hotel nog even getukt en daarna zijn we opgehaald door een taxi en afgezet bij het vliegveld.

In Sydney aangekomen zijn we op sleeptouw genomen door de tourguides van Australian Backpackers. We hebben meteen het Opera House en de Harbour Bridge gezien. Heel mooi om te zien! Daarna zijn we naar het hostel gebracht, waar we even vrije tijd kregen. Meteen zonnebrand gekocht en op het strand, 50 meter van het hostel, gelegen. Het is nog lente hier, dus heel warm was het nog niet op het strand. Aan het eind van de middag kregen we een korte uitleg over het programma van de week en daarna begon de BBQ. Hier heb ik mijn eerste stukje kangoeroe gegeten. Zielig, maar wel lekker. 's Avonds hebben we met de groep een drankje gedaan en gezellig op het strand gezeten.

Dag twee was de regeldag. Om 6:45 uur ontbijten en daarna met de bus en ferry naar Manly. Heel mooi om het Opera House, de Harbour Bridge en Manly vanaf de ferry te zien. Daar aangekomen hebben we alle belangrijke zaken geregeld: Australische bankrekening, medicare en een Australisch telefoonnummer. Daarna hebben we lunch gehaald in een food court en het opgegeten in Hyde Park. 's Avonds kregen we een presentatie over reizen in Australië. Wat zijn plekken die je niet mag missen, reis ik per bus of auto en wat is qua klimaat de beste plek om te zijn? Leuk om allemaal te horen, maar voor mij niet aan de orde zoals jullie weten. Ik ga straks werken als au-pair en zal zes maanden in Sydney verblijven. Een mooie manier om de Australische cultuur te leren kennen!

De derde dag zijn we naar de Blue Mountains gegaan. Wat een prachtige natuur: bergen, rotsen en watervallen. En wat een rust ook, je hoort helemaal niets. Ook hebben we de Three Sisters gezien en als afsluiter van de dag zijn we naar een Wildlife Park geweest. Hier mijn eerste levende kangoeroe gespot en op de foto gegaan met een koala. In de avond voor het eerst het nachtleven in Sydney meegemaakt. Met de hele groep zijn we naar The Ivanhoe gegaan en daar hebben we tot in de late uurtjes gefeest.

Zondag was de chill dag. We zijn naar een strand gegaan in Manly en daar hebben we de hele dag gelegen. Bij het strand stonden allemaal BBQ's waar iedereen zijn eigen vlees kon braden. Dat zag er heel leuk en gezellig uit, dus daar kom ik zeker nog een keer terug. Met de groep hebben we gezellig wat gegeten in een restaurantje. Als laatste activiteit van de dag zijn we naar een live band geweest. Elke zondag treden er bandjes op in het café waar we waren, helemaal leuk!

Hier, zittend op het bankje, ziet het surfen er zo makkelijk uit, maar dat is het niet hoor. Maandag zijn we met de groep naar 'the farm', een surfstrand net buiten Sydney, gegaan. Hier heb ik mijn eerste surfles gehad. Voordat we met de surfboards het water in zijn gegaan, kregen we een korte introductie over het surfen. Natuurlijk ook even 'droog' oefenen waarna we het water in mochten. In het begin was het vooral stuntelen, maar na een heerlijk broodje tijdens de lunch stond ook ik op het surfboard. Echt heel vet om te doen!

Dit waren alweer de vijf dagen met Australian Backpackers. Een prachtige week waarin ik al veel heb gezien, leuke mensen heb leren kennen en klaar ben gestoomd voor het grote avontuur! Australia here I am!

  • 18 September 2014 - 17:17

    Marit:

    Hoi Mir! Super leuk om dit te lezen. Klinkt als een goed begin van je 6 maanden avontuur. Heel veel plezier aankomende week. XX

  • 18 September 2014 - 18:04

    Deborah:

    Super gaaf Mir dat je gesurfd heb :P

  • 19 September 2014 - 22:48

    Bernd Monique En Iris:

    Hoi Miriam,

    Gefeliciteerd met je verjaardag, allereerst. Veel plezier vandaag. Straks veel succes bij je eerste kennismaking.

    Wat een leuk en enthousiast verslag!

    Liefs,
    IBM

  • 20 September 2014 - 10:06

    Paul En Toke:

    Lieve Miriam,

    Happy 21st Bday!

    Leuk om je verslag te lezen. Klinkt als een mooi avontuur! Verheugen ons al weer op het vervolg! Fijne dag! Liefs, Paul en Toke

  • 28 September 2014 - 18:35

    Hanco:

    Wij willen meer blog!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

De laatste weken

06 Februari 2015

Een deel van de oostkust

03 Januari 2015

Kerst & NYE

24 December 2014

Een kijkje in Sydney

14 November 2014

Mijn werkweek als au-pair
Miriam

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 8381

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: